Program Kolej+ realizowany będzie w perspektywie do 2028 roku. Jego celem jest kolejowe połączenie miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi. Program zakłada modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych, a także inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych.
- Planujemy przejąć i przywrócić do życia jak największą liczbę linii kolejowych w regionie, co będzie możliwe m.in. dzięki programowi Kolej+. Chcemy skomunikować jak najwięcej miejscowości w województwie, tak by każdy mieszkaniec Dolnego Śląska mógł swobodnie i bez przeszkód poruszać się po regionie koleją – informował we wrześniu Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Jednym z ważniejszych punktów realizowanego programu jest przygotowanie studium dla projektu. Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl, województwo dolnośląskie podpisało już wszystkie cztery umowy, które będzie realizować w ramach programu Kolej Plus. Ostatnia dotyczy przywrócenia kolei do Bogatyni. Wartość umowy to 958 174,80 zł brutto. Samorząd województwa dolnośląskiego podpisał ją z firmą Torovia 15 października. Ta zobowiązała się do przygotowania kilku wariantów odbudowy kolei do miasta, ale czasu na ich przygotowanie jest niewiele. Dokumenty musi odesłać do PKP PLK do 28 listopada 2021 roku.
Przypominamy, że lokalne samorządy odmówiły partycypacji w kosztach rewitalizacji połączenia kolejowego do Bogatyni. Marszałek województwa zdecydował o sfinansowaniu połowy wartości umowy na realizację zadania.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?