Przewiercanie wszystkich przeszkód

Marek Łętowski
Wczoraj zakończyły się prace nad przewiertem dla sieci ciepłowniczej. Jest to najdłuższy i najdziwniejszy przewiert, jakiego dokonano w naszym mieście. Zakład Energetyki Cieplnej prowadzi jedną z największych w tej ...

Wczoraj zakończyły się prace nad przewiertem dla sieci ciepłowniczej. Jest to najdłuższy i najdziwniejszy przewiert, jakiego dokonano w naszym mieście.

Zakład Energetyki Cieplnej prowadzi jedną z największych w tej chwili inwestycji w Bolesławcu. Budowana jest magistrala ciepłownicza. W ZEC-u nazywana jest „magistralą Dolne Młyny”. Ma zasilać obiekty znajdujące się na ulicy Staszica oraz docelowo osiedle Garncarska. Na drodze rur znalazło się jednak wiele przeszkód (między innymi właśnie teraz trwa przewiercanie się pod drogą A4 w okolicach klasztoru na ul. Zgorzeleckiej). Najtrudniejszą przeszkodą był jednak wiadukt kolejowy. Jeden z najdłuższych w Europie i wbudowany w nasyp, stanowił istotny problem. Duże opory przed zgodą na roboty miało PKP. Obawiano się, że jakiekolwiek prace pod wiaduktem lub nasypem mogą w przyszłości doprowadzić do uszkodzeń konstrukcji. Według planów PKP w przyszłości pociągi mają jechać po wiadukcie z prędkością 180 km.

Rossmann będzie miał silną konkurencję

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie