Autostradą jak po lustrze?

Janusz Pawul
Udostępnij:
Drogowcy uwijają się jak w ukropie. Za rok musi być gotowy odcinek do Zgorzelca Na razie drogowcy przygotowują wszystko to, co będzie pod autostradą, nad nią i przy niej.

Drogowcy uwijają się jak w ukropie. Za rok musi być gotowy odcinek do Zgorzelca
Na razie drogowcy przygotowują wszystko to, co będzie pod autostradą, nad nią i przy niej. Są już gotowe autostradowe przejścia dla zwierząt, m.in. w Łagowie pod Zgorzelcem. - Most dla sarenek - śmieją się robotnicy.
Kładka będzie miała 30 metrów szerokości, żeby zwierzęta mogły bezpiecznie przejść z lasu do lasu. Skąd wiadomo, że wybiorą akurat bezpieczne przejście nad autostradą, a nie zechcą jej forsować gdzie indziej? - A, to już trzeba je zapytać - żartują budowlańcy.
Trasa budowana jest w dużej części za pieniądze UE i musi być gotowa do końca przyszłego roku. Jeśli nie, Polska będzie musiała zwrócić pieniądze. Dlatego ludzie pracują niemal na okrągło. Nikt nie narzeka na niepogodę czy błoto.
Joanna Wąsiel, rzecznik wrocławskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zapewnia, że wszystko idzie zgodnie z planem.
Droga będzie betonowa. Gładka jak lustro?
- Drobne nierówności są normalne i dopuszczalne - zaznacza Marek Woroch, kierownik robót na odcinku Ludwigsdorf - Jędrzychowice - Wykroty.
- Betonowe autostrady są trwalsze od tych z nawierzchnią bitumiczną. Wytrzymają nawet 30 lat - zapewnia Woroch. I dodaje, że w Niemczech jest ich bardzo dużo.
Kierowcy jednak nie dowierzają. - Wiele razy jeździłem po Niemczech. Może i faktycznie część autostrad jest wykonana podobnie, ale jeździ się po nich całkiem inaczej - twierdzi Michał Mamiński z Zebrzydowej.
Wkrótce zostanie zerwany asfalt z istniejącego już krótkiego odcinka autostrady od mostu granicznego i tam również wylany będzie beton.
- Chcemy zacząć układać nawierzchnię w marcu - zapewnia Marek Woroch.
Budowana trasa będzie miała 51,4 km długości. Jej koszt to 317,5 mln euro, z czego 82 proc. pochodzi z Unii Europejskiej.
Na nowy odcinek autostrady wjedziemy na czterech tzw. węzłach: w Zgorzelcu, Godzieszowie, Bolesławcu i Krzyżowej. Ponadto powstanie pięć miejsc obsługi podróżnych
z parkingami i zapleczem gastronomicznym. Budowany odcinek A4 będzie miał 9 mostów, 13 wiaduktów w ciągu autostrady i 23 wiadukty nad autostradą.
Część drogi od granicy do miejscowości Wykroty budują firmy francuskie i szwajcarskie. Za odcinek z Wykrotów do Krzyżowej odpowiadają firmy austriackie i niemieckie.

Co składa się na cenę paliwa?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie